Kombinationsträning torsdag 7/8

Hejsan allihopa! Nu på torsdag så kommer vi att köra en kombinationskväll på klubben vid 18:30 – ca 21! Kommer det att öka din elo med 200 poäng? Blir Mikhail Tal din nya guru? Kan man spela chock hela kvällen istället om man vill? Kom så får ni se! 🙂

Ses där!

Hjälp till i Schack4ans riksfinal i Uppsala 25/5

Snart är det dags för Schack4an´s riksfinal i Uppsala – söndagen den 25/5 i IFU Arena smäller det! Som vanligt så innebär det att väldigt många funktionärer och domare behövs för att se till att tävlingen kan skötas snyggt och säkert. Det är ett endags jobb, från kl 9 på morgonen till ca kl 16-17 och lunch ingår. Som ersättning så kan ni som ställer upp få betalt i form av en innestående tävlingsavgift till exempelvis Västerås Open eller Schack SM, dvs att vi som klubb då står för avgiften i en tävling under året. Att ställa upp hjälper vår klubb, de som arrangerar och så klart de hundratals barn som deltar i tävlingen.

Om ni har möjlighet att delta och hjälpa till så hör av er till kent.vanman@schack.se. Meddela gärna att ni kommer från Västerås SK, samt om ni kan vara domare eller kan jobba som funktionär.

Oavsett om du är en tävlingsspelare, junior eller förälder så är all hjälp uppskattad! Ses där!

Påsklov

Vecka 16 är det påsklov och det innebär att det inte är några juniorträningar på klubben. Det är inte häller någon träning på måndag den 21 april då det är annandag påsk.

Torsdagsverksamheten har också uppehåll en vecka då det är skärtorsdag 17/4